13. Aşağıdakilerden hangisi yetişkinlerin tecrübeleri açısından uygulanacak eğitim metotlarından biri değildir?
A) Örnek olaylar
C) Grup tartışmaları
D) Taklit etme ve kopyalama
14. Yetişkin eğitimi performansını etkileyen faktörler ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A) Katılımcıların öğrenme isteği
B) Eğitimcinin yetişkin eğitimi becerileri
C) Eğitim malzemesinin yeterliliği
D) Hiçbiri
15. Aşağıdakilerden hangisi yetişkinin eğitime katılımını engelleyen kişisel engellerden değildir?
A) Vardiyalı çalışma
B) Gülünç olma korkusu
C) Güvensizlik ve sosyal açıdan yetersiz olma korkusu
D) Eğitimin sağlayacağı yarardan emin olmama
16. Aşağıda kil erden hangisi yetişkinin ev yaşantısından kaynaklanan eğitime katılma engellerinden biri değildir?
A} Aile üyelerinden birinin veya hepsinin karşı koyması
B) Ev işlerinden fırsat bulamama
C) Vücut yorgunluğu
D) Evdeki koşulların öğrenme için gerekli çalışmaya elverişli olmaması
17. Aşağıdakilerden hangisi eğitimde kullanılan görsel ve işitsel araçların avantajlarından değildir?
A) Öğrencilerin güdülenme düzeyleri artar.
B) Öğrenmeyi somutlaştınr.
C) Temin edilmesi pahalı olabilir.
D) Öğretme ve öğrenme sürecine çeşitlilik ve değişiklik katar.
18. Aşağıdakilerden hangisi eğitimde kullanılan görsel ve İşitsel araçların dezavantajlarından değildir?
A) Öğrencilerin düşünmelerini azaltabilir
B) Öğrenmeyi somutlaştınr.
C) Kimi durumlarda dili daha çok kullanmayı gerektirmeyebllir.
D) Aracın temini pahalı ve sürekli taşınması zahmetli olabilir.
19. Aşağıdakilerden hangisi görsel ve işitsel araçların eğitim ortamına katkılarından değildir?
A) Hareket, renk ve ses boyutlarıyla öğrenme zorlaştırır.
B) İşitsel araçları önceden kullanmak olanaklıdır.
C) Sınıf dışı olgu ve olayları sınıf ortamına getirir.
D) Kullanımdan sonra öğrencileri etkinliklere yöneltir.
20. İletişimin amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A) İnsanın diğer insanlar karşısında çekingen olmasını sağlamak
B) Başkalarının davranışlarını geliştirmek ve değiştirmek
C) Toplumsallaşma sürecini yavaşlatmak
D) Bireysel yaşamı toplumsal yaşamın önünde tutmak
21. Aşağıdakilerden hangisi iletişimin süreç olma Özelliğine işaret eder?
A) Mesaj gönderimi
B) Kodlama
C) Kod açma
D) Etkileşim
22. Aşağıdakilerden hangisi iletişim sürecindeki öğelerden biri değildir?
A) Alıcı
B) Kaynak
C) Mesaj
D) Seçici algı
23. Bilginin, düşüncenin ve duygunun İletime uygun hazır bir mesaj biçimine dönüştürülmesine ne ad verilir?
A) Kanal
B) Alıcı
C) Kodlama
D) Kod açma
24. Etkili iletişim kurulabilmesi için aşağıdakilerden hangisi gereklidir?
A) İnsanların sıralarını beklememeleri
B) İnsanların birbirine açık fikirli yaklaşmaları
C) İnsanların ortak amaca değil bireysel amaca yönelmeleri
D) İnsanlarla bağlantı kurmamaları
Yanıtlar
13. Yetişkinlerin bizzat kendileri öğretim için zengin bir kaynak oluşturduklarından, eğitim metotlarında ağırlık yetişkinlerin tecrübelerine verilmelidir. Bu bağlamda grup tartışmaları, örnek olaylar, grup terapileri, rol oynama ve beceri uygulama deneylen, alan ve faaliyet projeleri, gösteriler, seminerler, toplum gelişimi metotları takip edilebilir.
Yanıt: D
14. Yetİşkin eğitimi performansını etkileyen faktörler
—> Katılımcıların öğrenme isteği,
-» Eğitimcinin yetişkin eğitimi becerileri,
-» Eğitim malzemesinin yeterliliği,
-> Katılımcı sayısının uygun olması,
-» Eğitim mekanının elverişliliği,
-> Eğitim süresinin yeterli olması,
—> Eğitimin zamanlamasının uygunluğu.
Yanıt: D
15. Yetişkİnin eğitime katılımını engelleyen kişisel engeller:
—> Bilinmeyenden korkma
-> Gülünç olma korkusu
-> Güvensizlik ve sosyal açıdan yetersiz
olma korkusu —> Okuldan hoşlanmama —> Öğrenmeye karşı olumsuz tutum -> Eğitimin sağlayacağı yarardan emin
olmama -> Zihinsel ve fiziksel eksiklikler
Yanıt: A
16. Yetişkinin ev yaşantısından kaynaklanan eğitime katılma engelleri şunlardır:
—>• Ev işlerinden fırsat bulamama
—> Aile üyelerinden birinin veya hepsinin
karşı koyması -> Evdeki koşulların öğrenme için gerekli
çalışmaya elverişli olmaması.
Yanıt: C
17. Görsel ve İşitsel araçlara dayalı olarak yapılan eğitimin yararlan:
-> Öğrencilerin güdülenme düzeyleri artar.
-> Öğrenmeyi somutlaştırır.
-> Bir yaşantı ortamı sağlar.
-> Öğretme ve öğrenme sürecine çeşitlilik ve değişiklik katar.
->• Laf kalabalığını önler ve zamanı daha iyi değerlendirmeyi olanaklı kılar.
-» Öğrenilecek konular üzerinde daha etkili alıştırma ve pratik yapmayı sağlar.
Yanıt: C
18. Görsel ve işitsel araçlara dayalı olarak yapılan eğitimin sakıncaları şunlardır:
—> Öğrencilerin düşünmelerini azaltabilir.
-> Kimi durumlarda dili daha çok kullanmayı gerektirmeyebilir.
-> Aracın temini pahalı ve sürekli taşınması zahmetli olabilir.
-> İstenilen her aracı anında etkili bir şekilde kullanmak için gerekli zaman ve hazırlık yeterli olmayabilir.
—> Bazı araçları n kullanımında ilgi çabuk dağılabilir.
Yanıt: B
19. Görsel ve işitsel araçların eğitim ortamına katkıları:
-> İşitsel araçları önceden kullanmak
olanaklıdır. —> İşitsel araçlar her derste kullanılabilir. -> İşitsel araçların kullanımı kolaydır. -> Araçlar ucuzdur.
-> Görsel araçlar sınıf ortamına getirilmesi olanaksız cisim, olgu ve olayları olduğu anda, olduğu gibi gösterir ve duyurur.
-> TV ve video heyecan verici ve açıklayıcıdır. Ayrıca ilgi çekici ve sürükleyicidir.
-» Öğrenmeyi teşvik edicidir.
Sınıf dışı olgu ve olayları sınıf ortamına getirir.
-> Bilginin sunuluşunda ve akışında düzen sağlar
-» Öğrenci tepkilerini gözleme olanağı verir.
-> Hareket, renk ve ses boyutlarıyla öğrenme kolaylaşır.
-> Kullanımdan sonra öğrencileri etkinliklere yöneltir.
Yanıt: A
20.İletişimin birden çok amacı vardır. Bu amaçlar:
-> Bilginin taşınması ve belirsizliği giderilmesi
—> İnsanların duygularını, düşüncelerini ve İsteklerini karşısındakilere aktarması
-» Toplumsal güvenin sağlanması
—» Toplumsal rol ve sorumlulukların yerine getirilmesi
—> İnsanın kendisini ve başkalarını taşımasına yardım etmesi
-» Alıcıda bir etki yaratması
—> Alıcıda bir davranış değişikliği yaratması
Yanıt: B
21.lletişim, iletişime katılan kişilerin toplumsal, kültürel koşullarının yanı sıra kişilik özelliklerini de yansıtır. Bir başka deyişle iletişim; algılama, öğrenme, dürtü, duygu, eğilim, İnanç ve değer gibi insanın davranışını belirleyen unsurlardan ayrı düşünülemez. Bu nedenle iletişim, belli bir başlangıcı ve sonu bulunmayan, dinamik ve çeşitli unsurlarla etkileşim içinde olan karmaşık bir dizi süreçlerin bileşkesi ve bütünü olarak ortaya çıkmaktadır. İletişimi kuranlar arasında etkileşiminin nerede başlayıp nerede bittiğini belirlemek son derece zor olduğundan, iletişim sürecinde belli ve kesin bir başlangıç ve sondan söz edebilmemiz
de oldukça zordur.
Yanıt: D
22. İletişim sürecindeki öğeler:
—> Kaynak: Başkası ile paylaşacak bir fikre sahip olan birey, grup ya da kurum
-> Mesaj: İletişime esas olan haber, bilgi, hareket, jest, mimik, ses, ışık, resim, yazı, işaret vb. semboller
—> Kanal: Mesajın alıcıya iletilmesini sağlayan araç ve yöntemler
-» Alıcı: Kaynaktan gelen mesajın iletici araç ve yöntemleri takip ederek ulaştığı kişi
-> Geribildirim: Kaynaktan gelen mesaja alıcının gösterdiği tepkinin tekrar kaynağa ulaşma süreci
Yanıt: D
23. Bilginin, düşüncenin ve duygunun iletime uygun hazır bir mesaj biçimine dönüştürülmesine kodlama denir. Kaynağın aklından geçirdiği ya da oluşturduğu düşünceler, alıcıların anlayabileceği sembollerle kodlanarak mesaja dönüştürülür. Bir kaynağın bir mesajı kodlaması, aynı zamanda onun deneyim ve yaşantılarının da bîr yansımasıdır. Kodlama, mesajın gönderileceği ortamın yani yüz yüze, telefon, telsiz gibi araçların kullanılmasına bağlı olarak farklılaşır.
Yanıt: C
24. Etkili iletişimin gerçekleşebilmesi için öncelikle:
İnsanların sıralarını beklemeleri, ~> İnsanların birbiriyle bağlantı kurmaları,
-> İnsanların birbirine açık fikirli, —> İnsanların ortak bir amaç çevresinde toplanmaları gerekmektedir.
Yanıt: B
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder