YETİŞKİN EĞİTİMİ, İŞYERİNDE SAĞLIK VE GÜVENLİK EĞİTİMİ VE İLETİŞİM SORULARI, CEVAPLARI, ÇÖZÜMLERİ 2

13. Aşağıdakilerden hangisi yetişkinlerin tec­rübeleri açısından uygulanacak eğitim metotlarından biri değildir?
A) Örnek olaylar
B) Beceri uygulama deneyleri
GERİ
C) Grup tartışmaları
D) Taklit etme ve kopyalama
14. Yetişkin eğitimi performansını etkileyen faktörler ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

A) Katılımcıların öğrenme isteği
B) Eğitimcinin yetişkin eğitimi becerileri
C) Eğitim malzemesinin yeterliliği
D) Hiçbiri
15. Aşağıdakilerden hangisi yetişkinin eği­time katılımını engelleyen kişisel engel­lerden değildir?
A) Vardiyalı çalışma
B) Gülünç olma korkusu
C) Güvensizlik ve sosyal açıdan yetersiz olma korkusu
D) Eğitimin sağlayacağı yarardan emin olmama
16. Aşağıda kil erden hangisi yetişkinin ev ya­şantısından kaynaklanan eğitime katılma engellerinden biri değildir?
A}   Aile üyelerinden birinin veya hepsi­nin karşı koyması
B) Ev işlerinden fırsat bulamama
C) Vücut yorgunluğu
D) Evdeki koşulların öğrenme için ge­rekli çalışmaya elverişli olmaması
17. Aşağıdakilerden hangisi eğitimde kulla­nılan görsel ve işitsel araçların avantajla­rından değildir?
A) Öğrencilerin güdülenme düzeyleri ar­tar.
B) Öğrenmeyi somutlaştınr.
C) Temin edilmesi pahalı olabilir.
D) Öğretme ve öğrenme sürecine çeşit­lilik ve değişiklik katar.
18. Aşağıdakilerden hangisi eğitimde kulla­nılan görsel ve İşitsel araçların dezavan­tajlarından değildir?
A) Öğrencilerin düşünmelerini azaltabi­lir
B) Öğrenmeyi somutlaştınr.
C) Kimi durumlarda dili daha çok kullan­mayı gerektirmeyebllir.
D) Aracın temini pahalı ve sürekli taşın­ması zahmetli olabilir.
19. Aşağıdakilerden hangisi görsel ve işitsel araçların eğitim ortamına katkılarından değildir?
A) Hareket, renk ve ses boyutlarıyla öğ­renme zorlaştırır.
B) İşitsel araçları önceden kullanmak olanaklıdır.
C) Sınıf dışı olgu ve olayları sınıf orta­mına getirir.
D) Kullanımdan sonra öğrencileri etkin­liklere yöneltir.
20. İletişimin amacı aşağıdakilerden hangisi­dir?
A) İnsanın diğer insanlar karşısında çe­kingen olmasını sağlamak
B) Başkalarının davranışlarını geliştir­mek ve değiştirmek
C) Toplumsallaşma sürecini yavaşlat­mak
D) Bireysel yaşamı toplumsal yaşamın önünde tutmak
21. Aşağıdakilerden hangisi iletişimin süreç olma Özelliğine işaret eder?
A) Mesaj gönderimi
B) Kodlama
C) Kod açma
D) Etkileşim
22. Aşağıdakilerden hangisi iletişim sürecin­deki öğelerden biri değildir?
A) Alıcı
B) Kaynak
C) Mesaj
D) Seçici algı
23. Bilginin, düşüncenin ve duygunun İle­time uygun hazır bir mesaj biçimine dö­nüştürülmesine ne ad verilir?
A) Kanal
B) Alıcı
C) Kodlama
D) Kod açma
24. Etkili iletişim kurulabilmesi için aşağıda­kilerden hangisi gereklidir?
A) İnsanların sıralarını beklememeleri
B) İnsanların birbirine açık fikirli yaklaş­maları
C) İnsanların ortak amaca değil bireysel amaca yönelmeleri

D) İnsanlarla bağlantı kurmamaları

Yanıtlar
13. Yetişkinlerin bizzat kendileri öğretim için zengin bir kaynak oluşturduklarından, eği­tim metotlarında ağırlık yetişkinlerin tec­rübelerine verilmelidir. Bu bağlamda grup tartışmaları, örnek olaylar, grup terapileri, rol oynama ve beceri uygulama deneylen, alan ve faaliyet projeleri, gösteriler, semi­nerler, toplum gelişimi metotları takip edi­lebilir.
Yanıt: D
14. Yetİşkin eğitimi performansını etkileyen faktörler
—> Katılımcıların öğrenme isteği,
-» Eğitimcinin yetişkin eğitimi becerileri,
-» Eğitim malzemesinin yeterliliği,
-> Katılımcı sayısının uygun olması,
-» Eğitim mekanının elverişliliği,
-> Eğitim süresinin yeterli olması,
—> Eğitimin zamanlamasının uygunluğu.
Yanıt: D
15. Yetişkİnin eğitime katılımını engelleyen ki­şisel engeller:
—> Bilinmeyenden korkma
-> Gülünç olma korkusu
-> Güvensizlik ve sosyal açıdan yetersiz
olma korkusu —> Okuldan hoşlanmama —> Öğrenmeye karşı olumsuz tutum -> Eğitimin sağlayacağı yarardan emin
olmama -> Zihinsel ve fiziksel eksiklikler
Yanıt: A
16. Yetişkinin ev yaşantısından kaynaklanan eğitime katılma engelleri şunlardır:
—>• Ev işlerinden fırsat bulamama
—> Aile üyelerinden birinin veya hepsinin
karşı koyması -> Evdeki koşulların öğrenme için gerekli
çalışmaya elverişli olmaması.
Yanıt: C
17. Görsel ve İşitsel araçlara dayalı olarak ya­pılan eğitimin yararlan:
-> Öğrencilerin güdülenme düzeyleri ar­tar.
-> Öğrenmeyi somutlaştırır.
-> Bir yaşantı ortamı sağlar.
-> Öğretme ve öğrenme sürecine çeşitli­lik ve değişiklik katar.
->• Laf kalabalığını önler ve zamanı daha iyi değerlendirmeyi olanaklı kılar.
-» Öğrenilecek konular üzerinde daha etkili alıştırma ve pratik yapmayı sağ­lar.
Yanıt: C
18. Görsel ve işitsel araçlara dayalı olarak ya­pılan eğitimin sakıncaları şunlardır:
—> Öğrencilerin düşünmelerini azaltabi­lir.
-> Kimi durumlarda dili daha çok kullan­mayı gerektirmeyebilir.
-> Aracın temini pahalı ve sürekli taşın­ması zahmetli olabilir.
-> İstenilen her aracı anında etkili bir şe­kilde kullanmak için gerekli zaman ve hazırlık yeterli olmayabilir.
—> Bazı araçları n kullanımında ilgi çabuk dağılabilir.
Yanıt: B
19. Görsel ve işitsel araçların eğitim ortamına katkıları:
-> İşitsel araçları önceden kullanmak
olanaklıdır. —> İşitsel araçlar her derste kullanılabilir. -> İşitsel araçların kullanımı kolaydır. -> Araçlar ucuzdur.
-> Görsel araçlar sınıf ortamına getiril­mesi olanaksız cisim, olgu ve olayları olduğu anda, olduğu gibi gösterir ve duyurur.
-> TV ve video heyecan verici ve açıklayı­cıdır. Ayrıca ilgi çekici ve sürükleyici­dir.
-» Öğrenmeyi teşvik edicidir.
Sınıf dışı olgu ve olayları sınıf orta­mına getirir.
-> Bilginin sunuluşunda ve akışında dü­zen sağlar
-» Öğrenci tepkilerini gözleme olanağı verir.
-> Hareket, renk ve ses boyutlarıyla öğ­renme kolaylaşır.
-> Kullanımdan sonra öğrencileri etkin­liklere yöneltir.
Yanıt: A
20.İletişimin birden çok amacı vardır. Bu amaçlar:
-> Bilginin taşınması ve belirsizliği gide­rilmesi
—> İnsanların duygularını, düşüncelerini ve İsteklerini karşısındakilere aktar­ması
Toplumsal güvenin sağlanması
—» Toplumsal rol ve sorumlulukların ye­rine getirilmesi
—> İnsanın kendisini ve başkalarını taşı­masına yardım etmesi
Alıcıda bir etki yaratması
—> Alıcıda bir davranış değişikliği yarat­ması
Yanıt: B
21.lletişim, iletişime katılan kişilerin toplum­sal, kültürel koşullarının yanı sıra kişilik özelliklerini de yansıtır. Bir başka deyişle iletişim; algılama, öğrenme, dürtü, duygu, eğilim, İnanç ve değer gibi insanın davranı­şını belirleyen unsurlardan ayrı düşünüle­mez. Bu nedenle iletişim, belli bir başlan­gıcı ve sonu bulunmayan, dinamik ve çeşitli unsurlarla etkileşim içinde olan karmaşık bir dizi süreçlerin bileşkesi ve bütünü ola­rak ortaya çıkmaktadır. İletişimi kuranlar arasında etkileşiminin nerede başlayıp ne­rede bittiğini belirlemek son derece zor ol­duğundan, iletişim sürecinde belli ve kesin bir başlangıç ve sondan söz edebilmemiz
de oldukça zordur.
Yanıt: D
22. İletişim sürecindeki öğeler:
—> Kaynak: Başkası ile paylaşacak bir fikre sahip olan birey, grup ya da ku­rum
-> Mesaj: İletişime esas olan haber, bilgi, hareket, jest, mimik, ses, ışık, resim, yazı, işaret vb. semboller
—> Kanal: Mesajın alıcıya iletilmesini sağ­layan araç ve yöntemler
Alıcı: Kaynaktan gelen mesajın iletici araç ve yöntemleri takip ederek ulaş­tığı kişi
-> Geribildirim: Kaynaktan gelen mesaja alıcının gösterdiği tepkinin tekrar kay­nağa ulaşma süreci
Yanıt: D
23. Bilginin, düşüncenin ve duygunun iletime uygun hazır bir mesaj biçimine dönüştürül­mesine kodlama denir. Kaynağın aklından geçirdiği ya da oluşturduğu düşünceler, alı­cıların anlayabileceği sembollerle kodlana­rak mesaja dönüştürülür. Bir kaynağın bir mesajı kodlaması, aynı zamanda onun de­neyim ve yaşantılarının da bîr yansıması­dır. Kodlama, mesajın gönderileceği orta­mın yani yüz yüze, telefon, telsiz gibi araç­ların kullanılmasına bağlı olarak farklılaşır.
Yanıt: C
24. Etkili iletişimin gerçekleşebilmesi için ön­celikle:
İnsanların sıralarını beklemeleri, ~> İnsanların birbiriyle bağlantı kurma­ları,
-> İnsanların birbirine açık fikirli, —> İnsanların ortak bir amaç çevresinde toplanmaları gerekmektedir.
Yanıt: B

Sosyal Ağlarda Paylaş:
Sayfa Linki:
Sitene Ekle:
Forum'da Paylaş:
''YETİŞKİN EĞİTİMİ, İŞYERİNDE SAĞLIK VE GÜVENLİK EĞİTİMİ VE İLETİŞİM SORULARI, CEVAPLARI, ÇÖZÜMLERİ 2'' Bu yazı; 14 Ağustos 2014 Perşembe tarihinde kategorisinde yayınlanmış olup Furkan tarafından yayınlanmıştır. Ayrıca henüz yorum yapılmamış bir konudur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Sofi Hoca | Tüm Haklarımız Saklıdır.

Ana Sayfa | Hakkımızda | Yardım Sayfası | İletişim

Sofi Hoca | Güncel Ödev Sitesi.2014/2015 Yandex.Metrica