8.sınıf dörtel yayınları matematik ders kitabı sayfa 14 ile sayfa 36 arası cevapları

İfadelerdeki sayısal verileri üslü şekilde yazınız.
a. Sabahleyin 8 °C olan hava sı­caklığı öğleyin 25 °C, öğleden sonra ise 16 °C oldu.
b. Ali, denizde 8 m derine dalabili­yor. c. Manav karpuzlardan 125 TL, ka­vunlardan 64 TL ve diğer meyvelerden 216 TL zarar etti. 2. 100 TL'sinin ^'inin ^ "ini harcayan bir kişinin kaç TL'si kalır?
3. 540 km yolun {^j ünü giden bir kişi, kalan yolu saatte (52 + 72) km hızla giderse 5. saatin sonunda kaç km yolu kalır? 4. Hasan ve Kemal adlarındaki İki köylü kardeşin ellişer dönüm tarlaları vardır.
Hasan, tarlasının 5~2 sine arpa, 2"1 ine buğday ekti. Kemal ise 2~3 üne nohut, 2"2 sine buğday ekti.
a. Kim tarlasının daha büyük bir kısmına buğday ekti?

b. Nohut ekilen kısım arpa ekilen kısımdan kaç metre kare büyüktür?













c. Kimin tarlasının daha büyük bir kısmı ekilmedi?
5. Aşağıdaki tabloda sütunda verilen sayılar taban, satırda verilen sayılar üstür. Sütunda verilen sayıların kuvvetlerini örnekteki gibi satırda verilen sayılarla kesiştikleri karelere yazınız.
Tabanları farklı, üsleri aynı olan sayıların bölme işleminde tabanlar birbirine bölünür, ortak üs bölü­me üs olarak yazılır.
Ders Kitabı'nın 24. sayfasındaki alıştırmalar yap­tırılır.
Çalışma Kitabı'nın 15, 16, 17 ve 18. sayfaların­daki çarpma ve bölme İşlemleri İle ilgili alıştırma ve problemler yaptırılır.
Büyük sayılan, ister ülke giderlerini kuruş cinsinden, isterse yıldız uzaklıklarını santimetre cinsin-den göstermek için bir rakamın sağına yeteri kadar sıfır koyarak yazabileceğimizi biliyoruz. Elimiz yoruluncaya kadar sıfır koymayı sürdürebilir ve bilmeden evrendeki atomların sayısından da büyük "300 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000" gibi bir sayı elde edebiliriz. Bu büyük sayıyı kısaca 3.1077 biçiminde yazabiliriz.
Burada, 10'un sağ üstünde bulunan küçük 77 sayısı, 3'ün sağına bu kadar sıfır yazılacağını ya da 3'ün 77 kez 10 ile çarpılacağını gösterir.
Bu aritmetik kolaylık, yüzyıllar önce bilinmiyordu. Gerçekten bu yöntem, iki bin yıl kadar önce, adı bilinmeyen Hintli bir matematikçi tarafından bulundu. Bu buluştan önce sayılar şimdi ondalık bi­rim dediğimiz, her bir basamak İçin ayrı bir işaret kullanarak ve bu basamaktaki birimleri bildirmek için o basamak işaretini gerektiği kadar yineleyerek yazılırdı. Örneğin 8732 sayısını eski Mısırlılar şöyle yazarlardı:
KONU DEĞERLENDİRMESİ
1. 25 ifadesinde 2'ye...........5'e...........denir.
2. Bir sayının kendisi ile tekrarlı çarpımı kısa yoldan......................yazılır.
3. 1, 2, 4, 8,16,... örüntüsünün kuralını bularak 10. basamağa kadar devam ettiriniz.
4. Çiğdem, her gün bir önceki gün topladığının 2 katından 1 eksik deniz kabuğu topluyor. Çiğdem, ilk gün 2 tane deniz kabuğu topladığına göre 15. gün kaç tane toplar?
5. Aşağıdaki üslü ifadeleri, taban sayı ise rasyonel sayı, taban rasyonel sayı ise tam sayı olarak vazınız.

Sosyal Ağlarda Paylaş:
Sayfa Linki:
Sitene Ekle:
Forum'da Paylaş:
''8.sınıf dörtel yayınları matematik ders kitabı sayfa 14 ile sayfa 36 arası cevapları'' Bu yazı; 15 Ağustos 2014 Cuma tarihinde kategorisinde yayınlanmış olup Furkan tarafından yayınlanmıştır. Ayrıca henüz yorum yapılmamış bir konudur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Sofi Hoca | Tüm Haklarımız Saklıdır.

Ana Sayfa | Hakkımızda | Yardım Sayfası | İletişim

Sofi Hoca | Güncel Ödev Sitesi.2014/2015 Yandex.Metrica