6.sınıf gizem yayınları türkçe çalışma kitabı sayfa 24 ile sayfa 41 arası cevapları

Tavşanın biri yuvasında kara kara düşünüyormuş. Aşağıdaki metinde koyu yazılmış kelimelerin kök çeşitlerini yay ayraçların içine yazınız. Aşağıdaki soy ağacında aile bireylerine ait fotoğrafları belirtilen yerlere yapıştırınız
DEVAMI
 ve onlara ait bilgileri (akrabalık bağları, doğum tarihi vb.) yazınız. "Akide, keşfetmek, karamel, arapsaçı, sır, pazen, kolaçan etmek, aşırmak" keli­melerinin ve kelime grubunun anlamları aşağıda verilmiştir. Metnin bağlamından ha­reketle bu kelimelerin ve kelime grubunun anlamlarını belirleyiniz. Bu kelimeri ve ke­lime grubunu anlamının başındaki kutucuğa yazınız. Aşağıdaki deyimlerin anlamlarını okuduğunuz metinden yararlanarak tahmin ediniz. Tahminlerinizi yazarak deyimler sözlüğünden kontrol ediniz. Deyimleri birer cümlede kullanınız.



















Bana olan sevgisini sesinden, gözlerinin renginden, mutfaktaki kokudan anlardım. Balkonunda yetiştirdiği çiçekleri sular, büyütür bin renge boyardı her yanı. Çiçekleriyle konuşmaya başladı mı dilindeki sözcükler bitmek bilmezdi! Sofraya kırma yeşil zeytin ve taze peynir de koydu mu keyfime diyecek olmazdı. Ne zaman karamelli akide şekeri yesem sevgi kokar nefesim...
Okuduğunuz metindeki anneannenin özellikleriyle kendi anneannenizin özellik­lerini farklılık ve benzerlikler bakımından karşılaştırınız.
Okuduğunuz "Karamelli Akide Şekeri" metniyle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Metni anlatan kimdir?
Metinde anlatılan olay nedir? Kısaca yazınız. Bu olay nerede ve ne zaman geçmiştir? Bu olayı yaşayanlar kimlerdir?
Anlatılanlar gerçek midir, değil midir?Anlatılanların gerçek olup olmadığını nereden anlıyor­sunuz?
Yazar, bu olayı niçin anlatmış olabilir?
Araştırma sırasında yararlandığınız kitapların yazarını, ismini, basımevini, bası-mevinin yerini ve kitabın basıldığı yeri örnekteki gibi yazınız.
M avi se l Yen e r , M u st afa Kem al 'i n Kay ı p S e sl e ri n i n İ zi n d e , B i l g i Yay ı n ev i, İ stanbul , 2007.
BANA BİR MASAL ANLAT BABA
Aşağıdaki kelimelerden bazılarının yazımı yanlıştır. Yazımı yanlış olan kelimeleri belirleyiniz ve noktalı yerlere bunların doğrularını yazınız. Yazdıklarınızı TDK Yazım Kılavuzundan kontrol ediniz.
Yavuz Turgul-Cengiz Onural
a. Aşağıdaki kelimelerin kök ve eklerini örnekteki gibi yazınız.
b. Aşağıdaki cümleleri oluşturan kelimelerin kök ve eklerini örnekteki gibi ayırarak yazınız.
Çocuklar akşam bize gelsinler.
Takım koşuda birinci oldu.
Yol boyunca ince hesaplara dalmış.
Aşağıdaki bulmaca, dinlediğiniz metinde geçen kelimelerden oluşturulmuştur. Bulmacayı çözünüz. Yuvarlak içine alınmış harfleri sıra ile aşağıya yazınız. Bulduğu­nuz cümle hakkındaki duygu ve düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
1. Yere çukur kazılarak yapılan bir tür fırın.
2. Bir kimsenin öz varlığı, kişiliği, onu kendisi yapan şey, kendilik, şahsiyet.
3. Bele sarılan uzun ve enli kumaş.
4. Kâkül, alna düşen kısa kesilmiş saç.
5. Kenar, köşe, yer.
6. Bir yapının veya yapı grubunun ortasında kalan üstü açık, duvarla çevrili alan, hayat.
7. Ayakkabı tabanı, bavul, çanta yapımında kullanılan, büyükbaş hayvanların işlenmiş derisi. B. Çiriş otunun kökünün öğütülmesiyle yapılan ve su ile karılarak tutkal kullanılan esmer, sarı
bir toz.
9. Yufka ekmeğini veya ince pideyi dürme işi, silindir biçiminde kıvırma.
 "Katı, keskin" kelimeleri metinde gerçek anlamda mı, yoksa mecaz anlamda mı kullanılmıştır? Bu kelimeleri önce gerçek, sonra mecaz anlamlarıyla birer cümlede kullanınız.
 "Yüreği burkulmak" söz grubu metinde gerçek anlamda mı, yoksa mecaz anlamda mı kullanılmıştır? Bu söz grubunu bir cümlede kullanınız.
 "Nefes, billur, kabahat" kelimelerini birer cümlede kullanınız ve bu kelimelerin yerlerine aynı anlama gelecek başka kelimeler bulunuz.
 "Seyrek, sert, kalın, çabuk" kelimelerinin zıt (karşıt) anlamlılarını bulunuz. Bulduğunuz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Aşağıdaki bulmacada gizlenmiş aynı kavram alanına giren kelimeleri bulunuz, bu kelimelerin ortak ve farklı yönlerini yazınız.
Dinlediğiniz "Eskici" başlıklı metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
• Metinde anlatılan olay kimin başından geçiyor?
Metinde anlatılan olay Hasan'n başından geçiyor.
Metindeki olay kimin ağzından anlatılıyor?
Metmdekı olay 3. kışının ağzından anlatılmıştır.
Metinde anlatılanları ilginç buluyor musunuz? Niçin?
• Metnin dil ve anlatımı yönünden neler söyleyebilirsiniz?
Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinde bulunan yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin altını çiziniz. Bu kelimeleri ve bunların Türkçe karşı­lıklarını yazınız.
BİRAZ DİL BİLİNCİ
DAĞLAR GÖRÜNMEZ OLDU
Uzak ülkelerden ve babamdan bana selam " getiren bulutlarım vardır benim. Onları çoğu kez atlılara benzetirim. Sanki seslerini duyarım yanı \ başımda. Sıra sıra atlılar, ellerinde silahları, kar- gıları, kılıçları... Kuşları, devlerden mutlaka bu atlılar kurtarıyordur. Çünkü onlar da yiten gündü- ] zün ardından dağların arkasına gidiyorlar. Kor- kunç gürültülerle karışık kuş sesleri duyuluyor sonra. Ardından üvey annesinin evden kovduğu ı kız, kuşlarla ve atlılarla evine dönüyor. Üvey an- nesiyle barışıyorlar.
Mustafa Özçelik i
Son Günün Sevinci
DÜNYA ÇOCUKLARI Yaşamak gerekiyorsa eğer Bir çocuk oyunu kadar renkli olsun. Dünyayı kardeşlik dallarında uçan Kuşlar doldursun.
Sen dargınlık ağacı, barış ve yemiş ver.
Ceyhun Atuf Kansu Çocuk Kalbinden Şiirler
iki erkek kardeş
Evvel zaman içinde biri evli biri bekâr iki erkek kardeş varmış. İki erkek kardeşin bir buğday tar­lası ve bir değirmeni varmış. Her gün birlikte çalıştıktan sonra tahılı eşit olarak ikiye bölerlermiş.
1.   Metnin konusu nedir?
İki..erkek, kardeşin. tahılı..eşit.olarak paylaşması....
2. İki erkek kardeş, elde ettikleri tahılı bir süre niçin eşit olarak paylaşmışlardır?
Her gün. birlikte çalıştıkları için. tahılı eşit .paylaşmışlardır..
3. Bekâr olan kardeş, tahılın eşit paylaşılmasıyla ilgili ne düşünmüştür?
Bekâr olan kardeş, kardeşinin doyurması gereken bir ailesi olduğunu bu nedenle ona daha çok tahıl vermesi gerektiğini düşünmüştür.
4. Bekâr kardeş, bir ölçek tahılı her gece kardeşinin deposuna neden gizlice koymuş olabilir?
Kardeşinin hakkı olan tahıldan fazlasını almak istemeyeceğini düşündüğü için tahılı, kardeşinin deposuna gizlice koymuş olabilir.
5. Evli olan kardeş, evli olmayan kardeşe nasıl davranmıştır?
Evli olan kardeş de karanlık basınca .gizlice kardeşinin deposuna fazladan
bir. ölçek. tahıl.. koymuştur.:.......

Sosyal Ağlarda Paylaş:
Sayfa Linki:
Sitene Ekle:
Forum'da Paylaş:
''6.sınıf gizem yayınları türkçe çalışma kitabı sayfa 24 ile sayfa 41 arası cevapları'' Bu yazı; 8 Eylül 2014 Pazartesi tarihinde kategorisinde yayınlanmış olup Furkan tarafından yayınlanmıştır. Ayrıca henüz yorum yapılmamış bir konudur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Sofi Hoca | Tüm Haklarımız Saklıdır.

Ana Sayfa | Hakkımızda | Yardım Sayfası | İletişim

Sofi Hoca | Güncel Ödev Sitesi.2014/2015 Yandex.Metrica