8.sınıf yıldırım yayınları türkçe çalışma kitabı sayfa 25 ile sayfa 40 arası cevapları

Aşağıda verilen metindeki yay ayraçla belirtilen yerlere nokta, virgül, iki nokta, soru işareti, ünlem işareti, uzun çizgi ve tırnak işaretlerinden uygun olanları ge­tiriniz. tilki ile oduncu Tilkinin biri (,) arkasına düşen avcılardan 
kurtulayım derken karşısına bir oduncu çıkmış (.Aşağıda karışık olarak verilen kelimelerden anlamlı cümleler oluşturunuz. Oluşturduğunuz cümlelerde varsa sıfat-fiillerin altını çiziniz. Aşağıdaki fiillere karşısındaki ekleri getirerek örnekteki gibi sıfat-fiiller türeti­niz ve bunları sıfat göreviyle birer cümlede kullanınız. Aşağıda verilen cümlelerdeki koyu yazılmış kelimelerin fiil olanlarını mavi ka­lemle, sıfat-fiil olanlarını kırmızı kalemle yuvarlak içine alınız. 
















Aşağıdaki cümlelerde isim görevinde kullanılan sıfat-fiillerin altını çiziniz. Bildiğiniz soruları hemen, bilmediklerinizi sonra cevaplayın Çabuk bozulacakları önce pişirmeliyiz. Pazara gidenler henüz dönmediler. Sebzelerin çürümüşlerini çöpe attın mı? Aşağıdaki metinde bulunan sıfat-fiillerin altını çiziniz. Bunlardan ikisini isim görevinde bir cümlede kullanınız.
Metni dinlerken aşağıdaki kelimelerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahminleri­nizin doğruluğunu sözlükten kontrol ediniz. Bu kelimeleri birer cümlede kullanı­nız.
Metinde geçen "kan ağlamak, hâl hatır sormak, af dilemek" deyimlerinin yer aldığı bir paragraf yazınız.
• Aşağıda koyu yazılmış kelimelerin metinde hangi anlamıyla kullanıldığını altına yazınız ve bu kelimeleri diğer anlamıyla birer cümlede kullanınız.
Cenazelerde dostlarımızın acısına ortak olmayı sevdik.
Yaşlı teyzelerimizi, dedelerimizi, ninelerimizi o yumuşacak ellerinden tutup yolun karşısına geçirmeyi sevdik.
• "Kavuşma-ulaşma" kelimeleri arasındaki anlam ilişkisi nedir? Bu anlam ilişkisine dikkat ederek kelimeleri birer cümlede kullanınız.
• "Yaşlı" kelimesini farklı anlamlarıyla birer cümlede kullanınız.
Aşağıdaki kelimelerden aynı kavram alanına girenleri gruplayınız. Grupladı-ğınız kelimeleri, anlam farklılıklarını dikkate alarak birer cümlede kullanınız.
Dinlediğiniz metinde geçen aşağıdaki cümlelerin hangilerinde örtülü anlam vardır? Bularak işaretleyiniz.
|  | Sobanın üzerinde pişen sıcacık yemekleri dostlarımızla paylaşmayı sevdik biz.
[/] Aydınlık gecelere uyanmayı, karanlık gündüzlerin o puslu havasını dağıtabilmeyi sevdik.
| | Yaşlı teyzelerimizi, dedelerimizi, ninelerimizi o yumuşacık ellerinden tutup yolun kar­şısına geçirmeyi sevdik.
[/] Dik durmayı sevdik hayata karşı.
[/] Gözümüzden yaş geldiğinde yaslanabileceğimiz omuzları sevdik. \7Sevilmeyi beklemeden sevdik doyasıya, içimizden geldiğince. |  | Biz savaşı hiç sevmedik.
Dinlediğiniz metnin içeriği ile başlığı arasındaki ilişkiyi açıklayınız. Siz bu me­tinde hangi başlığı kullanırdınız?
Televizyonda savaşla ilgili bir belgesel izlediğiniz zaman neler hissediyorsu­nuz? Hissettiklerinizi anlatmak için günlüğünüze neler yazardınız?
Aşağıdaki parçada ünsüz benzeşmesi kuralına uymadığı için yapılan yazım yanlışlarını bularak renkli kalemle düzeltiniz.
Aşağıdaki cümlelerde altı çizili kelimelerin fiil mi zarf-fiil mi olduklarını altla­rındaki noktalı yere yazınız.
Aşağıdaki noktalı yerleri uygun fiilimsi (zarf-fiil) ekleriyle doldurunuz.
Aşağıdaki fiillere, verilen ekleri getirerek zarf-fiiller türetiniz. Bu zarf-fiilleri bi­rer cümlede kullanınız.
Aşağıdaki metinde bulunan fiilimsilerin altını çiziniz. Bu fiilimsileri verilen başlıklara göre gruplayınız.
BİR BAŞKA SAVAŞ SONRASI...
Yıllar önce bir adam yağmurun altında Arizona'ya doğru yol alıyordu. Arabasını bir benzin istas­yonunda durdurdu ve penceresini aralayarak istasyonda görevli adama seslendi: "Depoyu doldurur musunuz lütfen?"
Aşağıdaki altı çizili fillere uygun fiilimsi ekleri getirerek cümleleri örnekteki gibi dolaylı anlatım cümlesine dönüştürünüz.
Bir atasözümüz şöyle der: "Ak akçe kara gün içindir." Bir atasözümüz ak akçenin kara gün için olduğunu söyler.
Aşağıdaki cümleleri uygun fiilimsi ekleriyle birleştirip örnekteki gibi tek cüm­le hâline getiriniz.
Dünyanın dört bir yanını dolaşıyor, / yeni insanlar tanıyordu. Dünyanın dört bir yanını dolaşarak yeni insanlar tanıyordu.
Gürültüye aldırmadı. / Saatlerce uyudu. Gürültüye aldırmadan saatlerce uyudu.
Asker mataranın kapağını açtı. / Suyu kana kana içti. Askermataranın kapağını ıp suyu kana kana içti.
Sabah oluyordu. / Gün ışığı pencerelerden süzülmeye başladı. Sabah olunca gün ışığı pencerelerden süzülmeye başladı.
Sizi buraya kadar yorduk, / kusura bakmayın. Sizi buraya kadar yorduğumuz için kusura bakmayın.
Bebek mışıl mışıl uyuyordu. / Zil sesi onu uyandırdı. Bebek mışıl mışıl uyurken zil sesi onu uyandırdı.
Aşağıdaki cümlelerde kullanılan fiilleri çeşitli anlam ilgileriyle tamamlayan fiilimsilerin ve fiilimsilere bağlı kelime ya da kelime gruplarının altını çiziniz. Bu fiilimsi gruplarının kullanıldıkları cümleye "durum, zaman, sebep" anlamlarından hangisini kattığını yay ayraçla belirtilen yere yazınız.
Yatağa girdiğim zaman yorgunluktan uyuyuvermişim. (........zarn.a.n.........)
Şiddetli bir fırtına çıktığından denize açılamadık. (........s.e.b.ep..........)
Üç arkadaş sofranın çevresinde oturarak yemek yediler. (.........d.u.r.um........)
Dereden geçtiler ayakkabılarını ellerine alıp. ( ........durum........ )
Çok yaşlandığı için artık koca öküz arabayı çekemiyordu. ( ........sebep.......... )
Evden çıktığında gün ışığı gözlerini kamaştırdı. (.......zaman.........)
Hacer ana karşılık vermeden gülümsedi. (........durum........)
Pazardan gelir gelmez ellerini yıkadı. ( ........zaman......... )
Ninem kendisine lokum almadım diye bana darıldı. (.........s.e.b.e.p.........)
"Boy ölçüşmek, buyruğu altına girmek" deyimlerini birer cümlede kullanınız.
Aşağıdaki kelimelerin ve kelime grubunun anlamdaşlarını yazınız.
ıssız    -> .tenha............. yemiş -> .meyve.............
buyruk -» ..emir............... azat edilmek   -> Se.r.bes1: . b!r.akllmıalk sal'verilmek
"Özgür-tutsak" kelimeleri arasındaki anlam ilişkisini aşağıdakilerden hangisi açıklar? |  | Eş anlamlı kelimelerdir. [/] Karşıt anlamlı kelimelerdir. |  | Yakın anlamlı kelimelerdir.
Toplumsal değerlerden, özgürlük dışında, bildiklerinizi yazınız.
Gerçek özgürlük isteyen kişi nasıl davranır?
7. "Sağ sütundaki satırlar silik çıkmış." cümlesindeki sesteş kelimelerin altını çiziniz ve bu keli­meleri cümledekinden farklı anlamlarıyla birer cümlede kullanınız.
9. Gecenin ilerlemiş bir saatinde hepimiz televizyondaki bir Türk filmine ya da eski şarkıları fı­kırdayarak söyleyen bir hanım şarkıcıya bakarken ya da çevirinin ve dublajın bozukluğundan ve zaten aramızda konuşup gülüşerek ortasından seyretmeye başladığımız gladyatörlü, aslanlı tarihî roman filmini seyredip kendi hayallerimize dalmışken bir an ekranda da sihirli bir sessizlik olur ve birden hiç aklımızda yokken kapının hemen yanına asılı saatin gongu çalmaya başlardı.

Sosyal Ağlarda Paylaş:
Sayfa Linki:
Sitene Ekle:
Forum'da Paylaş:
''8.sınıf yıldırım yayınları türkçe çalışma kitabı sayfa 25 ile sayfa 40 arası cevapları'' Bu yazı; 15 Ağustos 2014 Cuma tarihinde kategorisinde yayınlanmış olup Furkan tarafından yayınlanmıştır. Ayrıca henüz yorum yapılmamış bir konudur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Sofi Hoca | Tüm Haklarımız Saklıdır.

Ana Sayfa | Hakkımızda | Yardım Sayfası | İletişim

Sofi Hoca | Güncel Ödev Sitesi.2014/2015 Yandex.Metrica