A. Aşağıda verilen "Sen Dili" ve "Ben Dili" bölümlerini inceleyiniz. Siz de verilen boşluklara sen ve ben dili ile ilgili üçer cümle yazınız.
DEVAMIB. İletişim sürecinde yapılan hatalardan bazıları şunlardır: Emir vermek, tehdit etmek, uyarmak, konuyu saptırmak, ahlak dersi vermek, sınamak, lakap takmak, eleştirmek, öğüt vermek, nutuk çekmek, yargılamak, suçlamak, alay etmek. Aşağıdaki cümlelerin içerdiği iletişim hatalarını bularak örnekte olduğu gibi tabloda nokta ile belirtilen yere yazınız.
A. Aşağıda verilen "İyi bir konuşmacının özellikleri" ve "İyi bir dinleyicinin özellikleri" bölümlerindeki kuralları inceleyiniz. Etkili bir iletişim için bu bölümlere birer kural da siz ekleyiniz.
İyi bir konuşmacının özellikleri:
• Ne söylemek istediğini düşünür.
• Ses tonunu düzenler.
• Normal hızla konuşur.
• Karşıdaki kişinin yüzüne bakar.
• Bilgi sahibi olduğu ve önem verdiği konularda konuşur.
• Dinleyicilere dikkat eder.
•
İyi bir dinleyicinin özellikleri:
• Yüzünü konuşmacıya döner.
• Konuşmacının gözlerine bakar.
• Konuşmacının sözlerine dikkat eder.
• Konuşmacının sözünü kesmez.
• Dinlerken anlayıp anlamadığını kontrol edici cümleler kullanır.
• Konuşmacının duygularını önemser.
•
B. Aşağıda verilen konulardan birini seçiniz ya da arkadaşlarınızla birlikte üç konu belirleyiniz. Bu konularla ilgili aranızdan belirlediğiniz kişilerin, "A" bölümündeki "İyi bir konuşmacının özellikleri" ve "İyi bir dinleyicinin özellikleri" kurallarına uygun bir biçimde konuşmalarını planlayınız. Bu konuşma faaliyetini sınıfta gerçekleştiriniz.
• Ailem, benim aile içindeki yerim, rol ve sorumluluklarım
• En sevdiğim ve sevmediğim şeyler
• Çözmem gereken bir problemim
• Gelecekte yapmak istediğim şeyler
C. Konuşma ve dinleme faaliyetlerinin sonunda aşağıdaki soruların cevaplarını nokta ile belirtilen boşluklara yazınız.
1. İyi bir konuşmacı ve dinleyici olma ile ilgili kurallar siz ve arkadaşlarınız üzerinde etkili oldu mu? Açıklayınız.
2. Etkili iletişim için konuşma ve dinleme ile ilgili kurallardan hangileri yerine getirildi ya da getirilmedi? Örnekler veriniz.
3. Başkalarıyla olan ilişkilerinizde etkili bir iletişim için bundan sonra nelere dikkat etmeye karar verdiniz? Etkili iletişim kurabilmek için belirlediğiniz üç kararınızı aşağıya yazınız.
A. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından yapılan bir araştırmaya göre, anne ve babalar, çocuklarının en çok 17.00-19.00 ve 19.00-21.00 saatleri arasında televizyon izlediklerini söylemişlerdir. Bu bilgiyi dikkate alarak aşağıdaki soruların cevaplarını nokta ile belirtilen boşluklara yazınız.
1. Günlük bir gazetenin televizyon programları sayfasından bir TV kanalının 17.00 - 19.00 ve 19.00 -■ 21.00 saatleri arasındaki yayın akışını aşağıya yazınız.
2. Bu programları, yukarıdaki akıllı işaretleri göz önünde bulundurarak değerlendiriniz.
3. Sizce belirtilen saatler içinde izleyebileceğiniz program var mı? Neden?
B. Aşağıdaki karikatürleri de inceleyerek televizyon gibi kitle iletişim araçlarının insanlar arası etkileşimdeki olumsuz etkileri ile ilgili düşüncelerinizi nokta ile belirtilen yere yazınız.
1. Şiirde medya nasıl tanımlanmaktadır? Açıklayınız.
2. Şiirdeki medya tanımı sizce gerçeği yansıtıyor mu? Neden?
3. Şiirdeki medya tanımına başka neler eklenebilir? Örnek veriniz.
4. Şiirde insanlar arası etkileşimde medyanın hangi rollerinden bahsedilmektedir?
5. Medya temsilcilerine hitaben bir mektup gönderecek olsanız mektuba neler yazardınız?
1. Oğuz Bilen'in yaşadığı olayda ihlal edilen hak ve özgürlükler nelerdir? Açıklayınız.
2. Gülbahar Hanım'ın yaşadığı olayda basın rol ve sorumluluklarını tam olarak yerine getirmiş midir? Neden?
3. Asılsız iddiaya adı karışan devlet görevlisi siz olsaydınız neler hisseder ve düşünürdünüz?
4. Sorumluluğunu bilen bir gazeteci olarak devlet görevlisi ile ilgili haberi nasıl tamamlardınız? Haber metninizi aşağıya kısaca yazınız.
5. Siz, insan hak ve özgürlüklerine saygılı bir gazeteci olarak meslektaşlarınıza haber yaparken nelere dikkat etmelerini önerirsiniz? Örnek veriniz.
1. Yukarıdaki A, B ve C kareleri için kendinizle ilgili bilgilerden birer örneğini nokta ile belirtilen boşluklara
yazınız.
2. Yine kendinizle ilgili olarak D karesine uygun örnekler düşününüz. Yalnızca düşününüz, yazmayınız!
3. D karesine ait bir bilginizin isteğiniz dışında kitle iletişim araçlarında yayınlanması durumunda neler hisseder ve düşünürsünüz?
B. Aşağıda verilen soruları okuyunuz. Soruların cevaplarını nokta ile belirtilen boşluklara yazınız. 1. Özel hayatın gizliliği ve konut dokunulmazlığı Anayasamızda güvence altına alınmasaydı neler olabilirdi?
2. Özel hayatın gizliliği ve konut dokunulmazlığı kavramlarını dikkate aldığınızda, kitle iletişim özgürlüğünün sınırları nasıl olmalıdır? Açıklayınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder