Ada yayınları 5.sınıf türkçe çalışma kitabı sayfa 182, 183, 184, 185, 186, 187 cevapları
3. ETKİNLİK
• Aşağıya akciğer, beyin, mide ve kalp arasında geçen bir diyalog hazırlayınız.
4. ETKİNLİK
• Aşağıdaki soruyu araştırma sonucuna göre yazınız.
Kalbimiz bizden ne istiyor?
3. ETKİNLİK
• Aşağıdaki çalışmayı okuduğunuz şiire göre yapınız.
Varlıkları, türlerini belirterek sınıflayınız.
4. ETKİNLİK
• Okuduğunuz şiirin başlığı, içeriği yansıtıyor mu? Niçin?
Siz olsaydınız hangi başlığı yazardınız? Şair, bu şiiri niçin yazmış olabilir?
• Şiiri siz yazacak olsaydınız, başka hangi varlıklarla ilgili dilekleri belirtirdiniz? Bunlardan biri için şiire 4-5 dize yazınız.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
1. Aşağıdaki cümlelerde anlatılanlardan doğru olanların başına "D", yanlış olanlara da "Y" yazınız.
( ) Her cümlenin giriş, gelişme ve sonuç bölümü vardır.
( ) Düşüncelerimizi olay sırasına göre anlatırız.
( ) Her insanın öznel görüşleri vardır.
( ) Bir cümledeki açıklamalar yay ayraç ( ) içinde verilir.
( ) Kelimelerin anlamlarını yazım kılavuzuna, yazılışlarını da sözlüğe bakarak öğreniriz.
2. "Sağlığımıza dikkat etmezsek vücudumuz direncini kaybeder, hastalanırız. Bu nedenle dengeli beslenmeliyiz." Bu cümlelerin anlatımına göre aşağıdaki çalışmayı yapınız.
Sorun nedir?
Hangi çözüm öneriliyor?
Çözüm için başka neler önerirsiniz?
3. Aşağıdaki cümlede geçen kelimelerden hangilerine, uygun ekler getirerek kelime türetebilirsiniz? Türettiğiniz kelimelerle birlikte yazınız.
/ "Güneş, sabah olunca odama ışık ışık girer; beni bir dost gibi uyandırır."
4. Aşağıdaki dörtlüğü okuyup yorumlarınızı yazınız.
Hem dünyada en birinci borç değil mi her kula, Bir tohumu fidan yapmak, fidanı da bir orman? Eğer böyle olmasaydı ne kalırdı oğula, "Mirasımı artır." diye öğüt veren atadan?
Mehmet Emin YURDAKUL Çocuk Şiirleri
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder