MEB yayınları 5.sınıf fen bilimleri çalışma kitabı sayfa 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94 cevapları
DEVAMI GERİ
DEVAMI GERİ
Orta Asya'da Din Adamları
► Din adamlarına Kam, Şaman veya Baksı denilirdi.
►Bunlar bir tür falcı, bilici kişilerdir. Ruhlarla ilişkili olduklarına inanılırdı.
►Kamlık babadan, oğula; anadan, kızına geçerdi.
►Eğitimle dinsel özellik elde edilemezdi.
►Devlet işlerine din adamı karışamazdı.
► Dini eğitim verilen tapınak manastır gibi yapılar yoktu. (Uy-gurlara kadar)
►Kamlar bir sınıf oluşturmadıkları için devlet üzerinde etkili olamamışlardır.
►Şamanlık da denilen bu inanç sistemi doğayla uyum içinde bulunduğundan yerleşik yaşam süren (yoğun olarak tarımla uğraşan) kültürlere uygun değildir.
►Yerleşik yaşama geçen Uygurlar bu nedenle geleneksel din ve inançlarını terk ederek Budizm ve Maniheizm'i benimsemişlerdir.
Türklerin Tarih Boyunca Birçok Dini ve İnancı Kabul Etme Nedenleri Şunlardır:
► Tek tanrı inancı: Diğer tek tanrılı dinlere kolaylıkla girmişlerdir.
►Dinsel hoşgörü: Geleneksel Türk din ve inançları diğer din ve inançların etkisine açıktı. Din ve mezhep savaşı görülmezdi.
►Coğrafi değişim: Orta Asya'nın dışına göç etmelerinden sonra islamiyeti, Hristiyanlığı ve Museviliği benimsemişlerdir.
►Ticari ilişkiler ve yerleşikliğe geçiş: Hazar ve Uygurların din değiştirmelerinde etkili olmuştur.
►Siyasal hakimiyeti kaybetme ve siyasi baskılar: Doğu Avrupa'ya yerleşenler zamanla Hıristiyanların baskısıyla karşılaşmışlar ve Hristiyanlaşmışlardır.




























Hiç yorum yok:
Yorum Gönder