Ada yayınları 5.sınıf türkçe çalışma kitabı sayfa 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160 cevapları
3. ETKİNLİK
• Aşağıdaki soruları, okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.
Şair, şiirin iyisini nasıl tanıdığını söylüyor?
Şair, ne zaman ve niçin utanıyor?
Şair, Türkçesinin türkülerle geliştiğini hangi dizede anlatıyor?
Şair, türkülerden hangi haberler alıyor? Bu dizeleri yazınız.
5. ETKİNLİK
• Aşağıdaki resimleri inceleyiniz. "Türkü" ile "şarkı" arasındaki benzerlikler ve farklılıkları araştırıp anlatınız. Özelliklerini kısaca yazarak karşılaştırınız.
6. ETKİNLİK
• Aşağıdaki resmi inceleyiniz. Resimde gördüklerinizi önem belirten (başlıca, daha iyi, özellikle gibi) ve karşılaştırmalar yapan (benzer olarak, farklı olarak, gibi, aynısı, vb.) ifadeler kullanarak kişilerin görünüşünü, giysilerini duygularını betimleyerek anlatınız.
7. ETKİNLİK
• Aşağıdaki yazıyı "türkü" konusunda öğrendiklerinizden ve kendi düşüncelerinizden ya rarlanarak tamamlayınız.
Düşüncelerinizi günlük hayattan örnekler vererek destekleyiniz. Karşılaştırmalar yapı nız. Yeni öğrendiğiniz kelimeleri kullanınız.
4. ETKİNLİK
• Aşağıdaki akış haritasını inceleyiniz. Okuduğunuz metinde anlatılanları akış haritasından da yararlanarak özetleyiniz.
ATEŞTE AÇAN ÇİÇEKLER
1. ETKİNLİK
• Metnin görsellerini aşağıdaki çalışmalarla yorumlayınız.
2. resimde usta ne yapıyor? Çalıştığı araç sizce ne olabilir?
• Metnin 1. sayfasındaki resimde neler görüyorsunuz?
• Resimlerdeki çinileri inceleyiniz. En çok hangi renkler ve motifler kullanılmış? Sırasıyla yazınız.
3 ve 4. resimlerde kimler, hangi ortamlarda çalışıyor olabilir?
2. ETKİNLİK
• Dinlediğiniz metne göre çini yapımında önemli olan noktaları belirleyip aşağıya maddeleyerek yazınız.










Hiç yorum yok:
Yorum Gönder