1. BEDEN DİLİ
Aşağıdaki karikatürü inceleyiniz. Karikatürle ilgili sorulan soruları cevaplayınız.
I. Karikatürdeki iletişim sorununu bir sözcükle açıklayacak olsanız bu sözcük ne olurdu? Neden?
2. Karikatürde sizce ne anlatılıyor?
Karikatürdeki olumsuz iletişim yöntemlerini olumlu hâle getirebilmek için neler yapraf yapıştırınız.
Aşağıdaki hikâyeyi okuyunuz. Hikâye ile ilgili sorulan cevaplayınız.
Nasrettin Hoca'nın eşeğe ters binmesinin sebebi nedir?
Nasrettin Hoca'nın açıklamasını nasıl buluyorsunuz? Değerlendiriniz. Nasrettin Hoca'nın iletişim konusundaki hassasiyetine günümüzden örnekler verilebilir
3. İNSAN İLİŞKİLERİ
Anneniz, babanız, arkadaşlarınız ve öğretmeninizle kurduğunuz iletişimleri de göz önünde bulundurarak aşağıdaki etkinliği yapınız.
Yukarıdaki örneklerden de yola çıkarak olumlu ilişkiler kurmada diyaloğun önemini be-irtiniz.
4. İNTERNET GAZETECİSİ
Bir Internet gazetesinde hedef kitlesi 13 yaşındaki gençler olan köşe yazarısınız. Bu hafta "kitle iletişim araçlarının kişiler arası etkileşime etkileri" konulu bir yazı hazırlayacaksınız. Yazınız, 13 yaş gençlerinin ilgisini çekmeli, okunabilir olmalı. İsterseniz resim, fotoğraf kullanabilirsiniz. Aşağıdaki boşluk sizin yazınız için ayrılmıştır.
5. AKILLI İŞARETLER
Akıllı İşaretler, televizyon yayınlarının içeriğiyle ilgili bilgilendirici bir sınıflandırma sistemidir. Bu sistem; televizyon yayıncılarının, anne babaların ve genelde toplumun, çocukları ve gençleri televizyon yayınlarının olası zararlı etkilerinden koruma sorumluluğunu yerine getirmelerinde onlara yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır.
Aşağıda bu işaretler yer almaktadır. Sizden bu işaretlerin ne anlama geldiklerini altlarındaki boşluğa yazmanızı istiyoruz.
Mevcut gazetelerden edindiğiniz bilgileri bölümde edindiğiniz bilgiler çerçevesinde değerlendiriniz.
Medyadan takip ettiğiniz kadarıyla gazeteciler bildirgede belirtilen ifadelere ne kadar uyuyorlar?
Siz bir gazeteci olduğunuzu düşününüz. Gazeteci gözüyle bildirge kapsamında vurgulananların ne kadarını gerçekleştirebileceğinizi düşünüyorsunuz? Neden?
Aşağıdaki boş alana kitle iletişimini konu alan bir karikatür de siz çiziniz.
8. SİZ NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ?
Özel hayatın gizliliği hakkının ihlal edildiği programlara bir uyarı yapmanız gerekseydi neler söylerdiniz? Niçin?
9. SİZİN PROGRAMINIZ
Aşağıda yapacağınız çalışmayı öğrenci ürün dosyanızda saklayanız.
Çocuklara yönelik "Özgürlük" konulu bir program hazırlayacaksınız. Programınızı hazırlamadan önce aşağıdaki soruları ve bu sorulara vereceğiniz cevapları da göz önünde bulundurunuz.
Programınızda insan hakları ile ilgili bir bölüm ayırmayı düşünüyor musunuz? Niçin?
Programınızda vatandaşların haklarını aramaları ile ilgili nelere değinirsiniz?
Programınızda özel hayatın gizliliği ile ilgili nelere vurgu yaparsınız?
Programınızı herkesin izleyeceğini de düşünerek farklılıklara saygıyı anlatmak için hangi örnekleri verirsiniz?
Programınızı izleyicilere bir cümle ile tanıtacak olsaydınız bu cümle ne olurdu? (Cümlenizin içinde "iletişim" ve "özgürlük" ifadelerinin geçmesine özen gösteriniz.)
10. TELGRAFIN TELLERİ
Kurtuluş Savaşı'nın en önemli iletişim araçlarından birisi hiç şüphesiz ki telgraflardı.
Yukarıda bir örneğini gördüğünüz telgraf, Kurtuluş Savaşı dönemine aittir. Sizce bu dönemde telgrafların ana konusu neler olabilir? Neden?
Bu iletişim yoluyla Mustafa Kemal Atatürk kimlerle, hangi şartlarda bağlantılar kurmuş olabilir? Örneklendiriniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder