7.sınıf cem web ofset yayınları türkçe çalışma kitabı sayfa 10 ile sayfa 20 arası cevapları

• Aşağıda verilen görseller size neleri çağrıştırıyor? Her görselin altında verilen boşluğa çağrışımlarınızı yazınız.
• Her görseli bir kelime ile ifade ediniz.
DEVAMI
"Kitaplarla Kurulan Dostluk" adlı şiirde konunun anlaşılmasına yardımcı olan ve hatır-amayı kolaylaştıran kelimeleri yazınız.
Şiirin konusunu ve ana duygusunu yazınız.
Aşağıdaki mısralarda anlatılmak istenen nedir?

'Çoban Çeşmesi" adlı şürln biçimiyle İlgili özellikleri belirlemek amacıyla aşağıdaki soruları cevaplayı-
1. Dizelerin gruplandırılmasında nasıl bir birlik sağlanmış? 2. Dizelerdeki hece sayıları kaçtır? 3. Arka arkaya gelen dizelerin sonlarında tekrar eden sesler nelerdir? Şiirin bütünü düşünüldüğünde ses tekrarının oranı nasıldır?











4. Sizce şiirdeki ezgiyi (ses uyumu ve ahengi) sağlayan nedir?
Aşağıdaki soruları "Kitaplarla Kurulan Dostluk" adlı şüre göre cevaplayınız.
1. Şiirin dili nasıldır?
2. Şair, duygularını dile getirirken nasıl bir anlatım yoluna başvurmuştur?
Aşağıdaki kelimelerin eş veya yakın anlamlılarını "Kitaplarla Kurulan Dostluk" adlı şiir­den bularak karşılarındaki boşluğa yazınız.
Kelimelerin "Kitaplarla Kurulan Dostluk" adlı metinde geçen eş veya yakın anlamlıları
Aşağıdaki okuma planını doldurunuz ve seçtiğiniz kitapları okuyunuz.
Konuşmanızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.
Yazacağınız şiirle İlgili önce bir şiir taslağı oluşturunuz. Kitap kelimesinin sizde uyan­dırdığı çağrışımları bir yere not ediniz. Çağrışımlarınızdan sesleri birbiriyle uyumlu olanla­rını bir araya getirerek dizeler oluşturmaya çalışınız. Sonra da şiirinizi bitişik eğik yazıyla
j Aşağıdaki cümlelerde yanlış yazılan kelimeleri bularak altını çiziniz. Kelimenin doğru şeklini cümlenin yanındaki yay ayraç içine yazınız.
Anneme birtakım elbise aldım.
Gösteri için herkez toplanmıştı.
Onunla bir çok ortak noktamız var.
Giderken bana her hangi bir bilgi vermedi.
Evdeki herşeyi yenilemiş.
Bir kaç gün sonra onu görmeye gideceğiz.
Hiç bir zaman çalışmaktan vazgeçmedi.
Kendime yeni birşeyler aldım.
Bu günlerde çok okududuğunu söylüyor.
a) Aşağıdaki fiilleri dikkatlice okuyunuz. Fiillerin hangi resimle İlgili olduğunu belirleyip bu fiili resmin altındaki boşluğa yazınız.
sararmak, oturmak, yeşermek, gülmek, beklemek, çürümek, uyumak, okumak, boyamak, süpürmek, yazmak, olgunlaşmak
b) Aşağıdaki soruları resimlerin altına yazdığınız fiilleri kullanarak cevaplayınız.
Hangi fiillerde, yapılan iş ve hareket gözle görünür niteliktedir, belirgindir?
Hangi fiillerde, hareket belirgin bir nesneyle ilgili olmayıp kişilerin durumlarını ifade eder?
Hangi fiiller varlıkların gözle görülmeyecek kadar yavaş gerçekleşen hareketlerini bildirir?
Aşağıdaki fiillerle cümleler kurunuz. Bu cümleleri fiillerin anlam özelliklerine göre iş, oluş veya durum kutusundan birinin içine yazınız.
dökmek, sevinmek, büyümek, kırmak, uzanmak, solmak, çalışmak, durmak, uzamak, taşımak, yatmak, yağmak
İŞ
OLUŞ
DURUM
Aşağıdaki tabloda karışık olarak verilen harflerden anlamlı kelimeler oluşturunuz. Daha sonra bu kelimeleri, verilen anlamların başındaki noktalı yerlere yazınız. Kelimelerin an­anlarını sözlükten kontrol ediniz.
"Kütüphaneler" adlı metinden alınan aşağıdaki bölümü dikkatlice okuyunuz. Yazar metinde, yaşadığı olayları anlatmıştır. Kendinizi, yazarın yaşadığı bu olayları dışarıdan gözlemleyen biri gibi düşünüp metni yeniden yazınız.
Kışın mangal kömürü ile ısınırdık. Bilmiyorum, hangi arkadaş, bir gün beni şehir kütüphanesine götürmüştü. Soba gürül gürül yanıyordu. Masalarda düğmesine basınca yanan ampuller... Ve istedi­ğin her kitabı saygı ile getiren ciddi çehreli memurlar... Yaşadığım hayat ne kadar fakir ve ıstırap verici ise, bu güzel kütüphanede geçirdiğim saatler o kadar geniş, zengin ve mesut edici idi. Ben hayal kurmasını, düşünmesini, sevmesini orada öğrendim, diyebilirim.
^ Kitap okumanın ve kütüphanelerin önemi konusunda bir yazı yazınız. Yazınızı top­lumumuzda görülen pek çok kötü durumun sebeplerinin yeterince kitap okumamaktan kaynaklandığı noktasında yoğunlaştırınız ve çözüm önerilerine yer veriniz.
^ Aşağıdaki cümlelerin bazılarında sayıların yazımıyla ilgili hatalar yapılmıştır. Yanlış yazı­lan kelimenin altını çizip cümlenin karşısındaki boşluğa doğru şekliyle yazınız.
a) Aşağıda mastar hâlinde verilmiş fiillerin cümle İçinde kullanılışına dikkat ediniz.
Çocuklar derenin kenarında oynuyorlardı. Bu akşam herkes bizim evde toplanacak. Yıllar önce bu mahalleden taşındık. Kısa zamanda büyük bir servet biriktirmiş.
b) Mastar hâlinde verilmiş fiiller cümle içinde kullanıldığında anlamı nasıl etkilemektedir?
c) Altı çizili fiiller cümleden çıkarılırsa nasıl bir değişiklik olur? Yazınız.
Aşağıdaki cümlelerde yer alan çekimli fiileri bulunuz. Bulduğunuz fiillerin mastar hâlin kutulara yazınız.
a) Aşağıdaki cümlede "güzel yazılmış bir yazıyı okumak" neye benzetilmiştir? Bu ben­zetme niçin yapılmıştır? Yazınız.
'Güzel yazılmış bir yazıyı okumak, sönüp gitmiş bir varlığın fotoğrafına bakmak gibidir'
b) Aşağıdaki cümlede 'kitap' neye benzetilmiştir? Bu benzetme niçin yapılmıştır? Yazınız.
o) Aşağıdaki cümlelerde "okumaya alışmamış" İnsanlar neye benzetilmiştir? Bu benzetme niçin yapıl­mıştır? Yazınız.
"Yazık okumaya alışmamış, onun tadını almamış, olanlara. Onlar, ıssız bir âlemde, yapayalnız yaşayan mahkûmlardır."
Siz olsaydınız "Okumak" adlı metne hangi başlığı verirdiniz?

Sosyal Ağlarda Paylaş:
Sayfa Linki:
Sitene Ekle:
Forum'da Paylaş:
''7.sınıf cem web ofset yayınları türkçe çalışma kitabı sayfa 10 ile sayfa 20 arası cevapları'' Bu yazı; 15 Ağustos 2014 Cuma tarihinde kategorisinde yayınlanmış olup Furkan tarafından yayınlanmıştır. Ayrıca henüz yorum yapılmamış bir konudur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Copyright © 2014 Sofi Hoca | Tüm Haklarımız Saklıdır.

Ana Sayfa | Hakkımızda | Yardım Sayfası | İletişim

Sofi Hoca | Güncel Ödev Sitesi.2014/2015 Yandex.Metrica